PERNILLE FOURNAIS

PERNILLE FOURNAIS

Yoga er for mig at vende hjem til mig selv. At få kontakt til min krop, mit sind og min sjæl og tænde mit eget indre lys. Det er så afgørende for min egen livskvalitet, sindsro og empatiske nærvær, så jeg brænder for at give Yogaen videre til jer alle. Et liv med Yoga er kendetegnet af et liv, hvor du er i stue med din egen virkelighed. Yogaen lader dig møde dig selv. Kærligt og nærværende.

Yoga er langt mere end kun de kropslige øvelser (Asanas). Yogaen er en videnskab om et liv i balance. En metode til at erkende vores fulde, menneskelige potentiale. I vores omtumlede liv giver Yogaen os en forankring i et mere roligt sted i os selv og gør os i stand til at holde balancen.

I min Yoga undervisning indgår åndedrætsøvelser, meditation og/eller Yoga Nidra.

En hvilken som helst grund til at praktisere Yoga er en god grund. At øge din smidighed og blive fri for stress er en lige så ædel grund til at dyrke yoga som vækkelse af spiritualiteten. Dette er Yogaens store gave – den tjener og nærer os på alle niveauer i vores væsen og bidrager til større velbefindende på alle livsområder.

Jeg bygger min undervisning på Vinyasa Yoga kombineret med Hatha Yoga, Shakti, Mindfulness, terapeutisk Yoga og somatisk Yoga samt Restorativ Yoga. Jeg deltager løbende på kurser og efteruddannelse og udvikler min undervisning. Du lærer de kropslige øvelser (Asanas) og meditation og åndedrætsøvelser (Pranayama).

Jeg lader mig ligeledes inspirere af min krops-psykoterapeutiske erfaring og ikke mindst fra Integral Somatic Psychology, der bygger bro mellem vestens psykologi og Indiens vedanta og Yoga samt mit mangeårige forløb og uddannelse hos min meditationslærer Jens Erik Risom.

Namasté Pernille

En Yoga elev udtaler:

“Pernille har en fantastisk evne til at skabe rum til nærvær med kombinationen af Vinyasa flow Yoga og mindfulness træning – altid på en varm, positiv og smittende rolig facon. Uanset hvor travl en dag jeg har haft, og hvor stresset jeg end er. Når jeg går ind af døren til Pernilles undervisning, så kommer jeg ud halvanden time senere med en fantastisk dyb ro, som jeg selv har svært ved at finde i hverdagen.”